» Sponsor

» Partners

» Sponsor

Old 09-16-2012, 08:19 AM
Beppe Zupa

Default help, my Jack doesn't work anymore

hi friends,
i don't know what's happens on my notebook, but from a day to other the Jack on my ubuntustudio 12.04 has stopped to work.i attached the log at this email, in hope someone could help me.

it seems that another app is locking audio resource, but i don't know how to find this app to kill.
thanks in advance to any help.CiaoBeppe

Old 09-16-2012, 10:09 AM
Ralf Mardorf

On Sun, 2012-09-16 at 10:19 +0200, Beppe Zupa wrote:
> [...]
> i attached the log at this email, in hope someone could help me.
>

> it seems that another app is locking audio resource, but i don't know

Your card does support 22050Hz? Please try 44100Hz, but first run

jack_control exit
killall -9 -w jackd jackdbus

then run jackd, but add LC=C before the jackd command to force English
output, e.g.

LC=C jackd -dalsa -dhw:0 -r44100 -p128 -n2 -Xseq

Regards,
Ralf

Old 09-17-2012, 07:21 AM
Beppe Zupa

thanks a lot for your reply.
i tried your solution, but nothing is changed.

when i start qjackctl it seems freezed. I can get control of it just only killing the jackd process. and if i start it again, it launchs jackd, but it's freezed (until killng jackd).

I'm thinking on a new install of ubuntustudio, but i don't like this solution :-(

regards
Beppe

Old 10-02-2012, 08:08 AM
Arcangelo Sisto

Ciao e` successo qualcosa di molto simile anche a me tempo fa. la stringa "Client name = qjackctl conflits with another running client" sembra indicare che jack non riesca a connettersi al socket perche` la scheda audio e` occupata da altri processi. a me e` successo varie volte con vlc, oppure semplicemente con qualche video di youtube. Se il problema ce l'hai anche all'avvio potrebbe essere causato dal caricamento automatico di Rythmbox (nel pannello quando clicchi sul controllo volume spesso ti dice che qualche programma e` attivato). Spero tu sia italiano, seno` ti rispondo in inglese o tedesco :-S ciao

Old 10-02-2012, 10:08 AM
Beppe Zupa

Ciao,
grazie mille per la risposta.
purtroppo ho già formattato e installato la beta della 12.10 e quindi non riesco a replicare l'errore.

Comunque fa piacere che ci siano altri italiani qui, così in caso di problemi riusciamo ad aiutarci meglio.

sai se c'è qualche mailing list solo italiana?
Grazie
Beppe

Old 10-04-2012, 10:27 AM
Arcangelo Sisto

No mi spiace sono un neofita di ubuntustudio e da qualche mese lavoro in ufficio con linux quindi sto diventando quasi esperto! ho trovato questa mailing list e non riesco neanche tanto a starle dietro.
ubuntustudio lo vorrei usare per farci qualcosina non tanto per homerecording ma per live, quindi sono un po' bloccato dalla carenza di hardware, specialmente la scheda audio. mi riservo di rimanere aggiornato e prima o poi di provare qualcosa di meglio.

Ogni tanto vengo a leggere le mail, comunque mi sembrano tutti bravi quelli che rispondono.
Saluto
Arcangelo

Old 10-04-2012, 11:02 AM
Tim Krone

Hi,

sorry I don't understand italian. But I got a similar problem sometime.

Have you ever tried to start jack directly from terminal in verbose mode? Perhaps there will be some more detailed information.

Another possibility is a kernel update: Perhaps you have a generic kernel installed that jack won't like for realtime processing. So possibly jack will start when you disable realtime?

Cheers

Tim

Arcangelo Sisto <arcangelo.sisto@gmail.com> schrieb:
> [...]

output, e.g.

LC=C jackd -dalsa -dhw:0 -r44100 -p128 -n2 -Xseq

Diese Nachricht wurde von meinem Android-Mobiltelefon mit K-9 Mail gesendet.--

Old 10-10-2012, 09:56 AM
Arcangelo Sisto

Hi,

sorry, we wrote italian messages in a english* mailing list..
Beppe solved the problem by re-installing the system.

Thank you!

Bye