Linux Archive

Linux Archive (http://www.linux-archive.org/)
-   Ubuntu Studio User (http://www.linux-archive.org/ubuntu-studio-user/)
-   -   Replacing Creox with Rakarrack in Ubuntu Studio (http://www.linux-archive.org/ubuntu-studio-user/288174-replacing-creox-rakarrack-ubuntu-studio.html)

Scott Lavender 11-30-2009 01:22 PM

Replacing Creox with Rakarrack in Ubuntu Studio

The Ubuntu Studio developers are considering replacing Creox with
Rakarrack as a default application in Ubuntu Studio.

Creox hasn't had any development in years while Rakarrack has seen
development up through this year.

Please share your thoughts.

--

11-30-2009 02:08 PM

Replacing Creox with Rakarrack in Ubuntu Studio

> Please share your thoughts.

Hi,
Do you think about Guitarix ?
http://guitarix.sourceforge.net/

Regards,
Olivier ( http://www.linuxmao.org )

Leo 11-30-2009 05:19 PM

Replacing Creox with Rakarrack in Ubuntu Studio

Sounds very good!
(I vote go for it)

Leo

Todd Larsen 11-30-2009 05:25 PM

Replacing Creox with Rakarrack in Ubuntu Studio

I say do it!

Sounds very good!

(I vote go for it)

Leo

--

--
Todd A. Larsen

Tommy Hjalmarsson 11-30-2009 06:27 PM

wrote:

> [...]

> Rakarrack as a default application in Ubuntu Studio.

> Creox hasn't had any development in years while Rakarrack has seen

Sounds very good!

(I vote go for it)

Leo

--

--

Todd A. Larsen

Do it!

teza 11-30-2009 09:15 PM

Replacing Creox with Rakarrack in Ubuntu Studio

Hi guys, just finish the ubuntu party of Paris (france) and I was just
talking about that with many persons. It sound great, just go for it and
include Racarack in the Lucid 10.4.
Regards
teza

Gerhard Lang 11-30-2009 09:32 PM

Replacing Creox with Rakarrack in Ubuntu Studio

+1

teza 12-01-2009 10:56 AM

Replacing Creox with Rakarrack in Ubuntu Studio

Hi Olivier, guitarix is great, I've been in touch with Hermann, because
I think it could better; It could actually become the "Studio Devil" of
the free software,with a better graphique interface looking more like an
amp, build with presets, a noise gate......
Regards
Teza

.................................................. ........
Salut Olivier, avec Laurent avons beaucoup parler de linux Mao pendant
l'Ubuntu Party de Paris, ou j'ai fait des démos live de Racarrack et
Guitarix et je peux te dire que les personnes venues voir ont été plus
qu'impréssionnées par la qualité du son des deux softs. Il y a quelque
temps j'ai contacter Hermann le developpeur de Guitarix à propos de
quels idées pour Guitarix, si j'ai bien compris il ne serait pas contre
le fait d'améliorer le design de l'interface mais il lui faudrait un
codeur. Je lui avait proposer d'inclure des presets du genre, son hard,
heavy, blues, crunch etc et ça a l'air de le brancher. Si on vas plus
loin meme "Racarrack" pourrait etre plus beau, surtout s'il est inclus
prochainement dans Ubuntu Studio. Ces deux softs sont très puissants et
méritent toutes notre attention.
Amts
Teza

.................................................. ......

"laurent.bellegarde" 12-01-2009 03:56 PM

Scott Lavender a écrit :
> [...]
> Rakarrack as a default application in Ubuntu Studio.
>
> Creox hasn't had any development in years while Rakarrack has seen

Hi Scott,

Great idea, Teza help me this week-end in Paris during Ubuntu Party to
show what UBS and racarrack was able to do, and many musician's visitors
were very suprised by UBS powerfull features... Go on !

Laurent,
lprod.org, France

sdavmor 12-01-2009 04:13 PM

laurent.bellegarde wrote:

> [...]
> show what UBS and racarrack was able to do, and many musician's visitors
> were very suprised by UBS powerfull features... Go on !

+1 on making the move to Rakarrack.
--
Cheers, SDM -- a 21st Century Schizoid Man
Systems Theory music project: <www.systemstheory.net>