» Sponsor

» Partners

» Sponsor

Old 04-06-2012, 10:19 AM
"egitimpaylas@ymail.com 219718"

Default Depo ve Stok Yonetimi 13:19:15

Depo ve Stok Yonetimi
21-22 Nisan 2012

Egitimin Icerigi:

Depolama nedir? Neden gereklidir? Faydalari nelerdir?
Depo ve depocunun onemi
Depolamanin onemi ve isletme icindeki yeri ve diger bolumlerle olan iliskileri
Ogrenen organizasyon. KAIZEN’e giris
Sifir hatali stok yonetimi
Lojistik ve disiplin (dayanisma, ekip olma, sorumluluk alma, isi sevmenin onemi)
Guvenli calisma
Deponun ic organizasyonu
Depo bir maliyet bilesenidir! Depo neden bir gereksinimdir?

Stok plani (Stok Maliyeti, Stok Devir Hizi)
Depo yerinin secimi
Depo ic duzeninin hazirlanmasi ve etkin kullanimi
Depo maliyetlerinin irdelenmesi ve verimlilik hesaplarina giris
Depo degerlendirme olcutleri. Etkin depolama islemleri

Aktarma standartlari
Hacimden yaralanma standartlari
Performans ve kontrol raporlari
Maliyet planlamasi
Maliyet tasarruf yontemler
Depo verimlilik esaslari ve hesaplari
Stok maliyetleri ve maliyet dusumunun saglanmasi icin ipuclari
Adresleme teknikleri
Mal hareket sekilleri

FIFO-LIFO
KAIZEN ve KANBAN. Kartla mal hareketi. JIT Modeli.
JIT’e farkli bir yaklasim
Depo projelendirme esaslari
Depolama sistemleri ve projelendirmedeki yeri
Depolama islemlerinde verimlilik hesaplari

Istif makinelerinin kullanimi, istif makinelerinin kullaniminda TPM’nin yeri. TPM’nin onemi
Arac gerec donanim secim esaslari ve bakimi
Temel depolama prosedurleri

Stok sorumlulugu
Sorumluluk analizi
Kabul proseduru
Sevkiyat proseduru
Depolama dokumanlar
Talimatlar
Bu prosedurlerin elektronik ortamda yapilmasinin pratik ve yasamsal faydalari
Bar kod uygulamalarinin elektronik ortamdaki onemi
Sifir hatali depo. Bu husus saglamak amacina yonelik teknolojik donanimlar
Malzeme kodlama sistemleri
Egitim Yontemleri :*

Anlatim, ornek olaylar, tartisma, uygulamalar.

Daha fazla bilgi : http://bit.ly/DepoStok*

Satinalma Yonetimi ve Teknikleri
19-20 Nisan 2012

Egitimin Icerigi:

Satin almanin isletme icindeki rolu ve amaclari
Satin almanin stratejisi ve politikalari.
Gelisen dunya ekonomisinde satin alma fonksiyonundaki yeni egilimler, gelecekteki satin almaci profili nasil olacaktir?
Temel satin alma sureci.

Satin alma surecinde evrak, islem ve is akisi.
Satin almanin lojistik ile iliskileri.
Stok maliyetine giris.
Stok maliyetleri sorumlulugunun tanimlanmasi.
Satin almada bilgisayardan yararlanma. Isletim programlarinin satin alma ile iliskileri.
Satin almanin organizasyon icindeki yeri. Cesitli organizasyon uygulamalari.
Satin alma bolumunun organizasyonu.
Satin almanin kalite sorumlulugu.
Tedarikci cesitleri.

Tek satici. Tek satici konumunda satin alma yaklasimlari.
Cok satici. Cok satici konumunda olasi yaklasimlar.
Satin alma yapan isletmenin satin alma anlayisina gore tedarikcilerin konumlari.
Malzeme bazinda tek tedarikci ile calisan isletmeler. Toyota calisma modeli. Bu tur calismayi gerektiren nedenler ve calismada uygulanabilir olasi teknikler.
Malzeme bazinda cok tedarikci ile calisan isletmeler. Bu tur calismayi gerektiren nedenler ve calismada uygulanabilir olasi teknikler.
Tedarikci iliskileri ve degerlemesi.

Tedarikcilerle hasim iliskisi. Hasim iliskisinin olasi sonuclari.
Tedarikcilerle isbirligi iliskisi ve cikar birlikteligi ve olasi sonuclari.
Tedarikcilerle notr iliskiler ve olasi sonuclari.
Tedarikci secimi.

Tedarikci degerlendirmesinde karne uygulamasi.
Tedarikci karnelerinde veri olusturulmasi.
Tedarikci seciminde kullanilacak olan olasi standart yontemler.
Tedarikci karnesi ve stok yonetimi konusunda oncelik siralamasi yapilmasi: Pareto analizi.
Satin almacinin kendi ozel yasamindaki verimliligi ve yasam kalitesi. Ideal bir satin almacinin 24 saati nasildir? Bu 24 saat kullanimi satin almacinin hangi performansini nasil etkileyecektir?

Profesyonel verimsizlik ve basarisizlikta kisisel verimsizligi etkileri
Satin alma mesleginde profesyonellik ve ozel yasam ic icedir.
Satin almacinin egitimi nasil olmalidir?
Satin almacinin inisiyatif kullanimi. Inisiyatif kullanimini engelleyebilecek olan faktorler.
Malzeme yonetimi ve planlama isbirligi.

Satin alma planlamasi ve satin almanin stok yonetimi konusundaki sorumlulugu.
Satin alma butcesi. Basarili bir butce hazirlamaya yonelik yaklasimlar. Projeksiyon yapilabilirligin onemi.
Yuksek enflasyon ortaminda butce hazirlanmasi onundeki engeller.
Kararsiz talep durumunda butce hazirlanmasinin onundeki engeller.
Yeni egilimler; sabit oldugu varsayilan degerlerle degisken bir butce hazirlama mantigi ve kolay projeksiyon yapabilme avantajlari.
Butce yapilabilmesinin temel cikis noktasi : butce verilecek olan hedeflere gore hazirlanmalidir.
Satin alma performansinin olcumu.

Performans olcumunde cesitli kriter yaklasimlari
Hangi kriter dogru olabilir?
Satin almada maliyet dusurme yontemler.

Stok maliyetlerinde dusum satin almacinin maliyet dusurme onceligi olabilir mi?
Stok maliyeti dusurme calismalarinda satin almanin olasi kuvvetli katkilari.
Satin almada toplam kalite yonetimi.
Satin almada takim calismasi ve isletme icinde satin almanin takim gibi calisacagi diger departmanlar ve is birligi esaslari.
*Egitim Yontemleri :*

Anlatim, ornek olaylar, tartisma, uygulamalar.

Daha fazla bilgi : http://bit.ly/Satinalma*

Egitimcinin Egitimi ve Sunum Teknikleri
26-27 Nisan 2012

Egitimin Icerigi ve Amaci

Egitimde Temel Ilkeler

Egitim Nedir?

Yetiskinler Nasil Ogrenir?

Yetiskin Kimdir?

Yetiskinler Nasil Ogrenir?

Yetiskin Egitimi Ilkeleri

Ogrenme Duzeyleri

Yetiskinin Egitim Acisindan Ozellikleri

Cesitli Ogretim Yontemleri

On Hazirlik ve Egitim Planlama

Egitim Ihtiyac Analizi ve Onemi

Egitim Ihtiyac Analiz Cesitleri

Egitim Ihtiyac Analizi Proje Adimlari

Egitim Amac ve Hedeflerini Belirlemek

Icerik Tasarimi ve Icerik Notlari

Egitim Ekipmanlari ve Salon Duzeni

Gorsel Araclar

Gorsel ve Isitsel Egitim Araclarinin Yararlari

Egitim Salonunun Duzeni

Egitimcinin Isi ve Rolu

Egitim Icin Fiziksel Hazirlik

Katilimcilarla Ilgili Bilgi

Egitim Oncesi Odevler

Prova

Egitim Sunumunu Gerceklestirme

Etkili Acilis

Grubu Canli Tutma

Zaman Yonetimi

Etkili Kapanis

Farkli Katilimci Tiplerini Anlama

Profillere Gore Uygun Davranis Modelleri Gelistirebilme

Katilimcilarla Sozlu ve Sozsuz Iletisim

Katilicilarla Guven Iliskisi Kurabilmek

Aykiri Seslerin Bastirilmasi

Beden Dili

Katilicilarla Esit Mesafe Kurali

Kisisel Alani Korumak

Uygulama Calismasi

Farkli ihtiyac analizlerine gore olusturulmus egitim senaryolarinin katilimcilarla uygulanmasi ve bu uygulamalarin videoya cekilerek hep beraber degerlendirilmesi

Daha fazla bilgi : http://bit.ly/EgitimcininEgitimi* *

ileri Derece Satinalma Yonetimi
26-27 Nisan 2012

Egitimin Hedef Kitlesi:

Lojistik, Satis, Pazarlama, Is Gelistirme, Proje, Nakliye, Operasyon, Musteri Iliskileri, Depo Birimlerinde Gorev Yapan Calisanlari Ve Bu Alanda Kariyer Yapmayi Hedefleyen Kisileri Kapsamaktadir.

*

Egitimin Icerigi:

Satinalma Icin Cesitli Orgut Semalari

Satinalmada Diger Birimlerle Is-Evrak Akisi (Orneklerle). Satinalmaya Gelen ve Satinalmanin Kullandigi Evraklar ve Bu Evraklara Bagli Olarak Yapilan Islemler

Satici ve Malzemelerin Tanimlanmasi

Fiyatlarin Tanimlanmasi

* Piyasa Etudu Yapmanin Detaylari

Yeni Bir Urun Icin

Yeni Bir Tedarikci Icin

Degisen Fiyatlar Icin

Sozlesme Hazirlama ve Yonetme (Ornekler) Kontrat Nasil Yapilir, Hangi Noktalar Onemlidir? Hukuksal Aciklar ve Yonetimi, Dogru-Yanlis Orneklerle

Sozlesme Yonetimi

Satinalma Sozlesmelerinin Hazirlanmasi

Dikkat Edilmesi Gereken Konularr

Sozlesmede En Onemli Maddeler

Sozlesmede Denge Unsuru Nasil Uygulanilir?

Sozlesme Surecinde Anlasmazliklar ve Asilma Yontemleri

Butceleme. Satinalma Butcesi Nasil Hazirlanir? Takibi Nasil Yapilir? Ornek*Incelenmesi

Satinalmada Yasanan Yapisal ve Islevsel Sorunlar (Vaka/case study uzerinden tartismalar)

Satinalma Sisteminin Kurgusu

Satinalma Siparisi - Giris

Teslim Alma Islemleri

Kalite Kontrol kabulu

Kabul Numunesi islemleri

Depo Kabul Islemleri

Fiyatlandirma Kontrolu

Satinalma Faturalarinin Analizi

Satinalma Planlamasi

Urun toplama esasina gore planlama

Satinalmada Muzakere Sureci

Muzakere Kavrami

*Muzakere Planlamasi

Muzakereye Hazirlanma

Teklif Alma ve Degerlendirme

Muzakerede Basari ve Basarisizlik Faktorleri

Muzakere Surecinde Etkin iletisim

Turkce ve Beden Dili

Dinleme, Dogru Sorular Yoneltme, Saticiya Sorulacak Dogru Sorular, Nasil Insan Sarrafi Oluruz?

Tedarikci Iliskileri Yonetimi (SRM)

Tedarikci Hayat Egrisi. Kapasite/Fiyat/Kar iliskisi

Tedarikci Degerlendirme Sistemi Nasil Kurulur ve Uygulanir?

Tedarikci Iliskileri Kalitesi ve Yonetimi Nasil Uygulanir?

Tedarikci Risk Analizi Nasil Yapilir?

ABC* (PARETO) Analizleri Nedir? Nicin Onemlidir? Nasil Uygulanir? Maliyet* Tabanli Is Plani

Tedarik Zinciri Yonetimi ve Satinama iliskileri

Tedarik Zinciri Yonetiminin Felsefesi

Oncelikler Siralamasi

Tedarik Zinciri Yonetimi Hangi Sartlar Altinda Soz Konusudur?

Satinalmacinin Performans Degerlendirmesi

Satinalma Raporlari Nelerdir? Nasil Olusturulurlar?

Yeni Satinalma Stratejileri Nasil Gelistirilir?

Hangi Sartlar Altinda Strateji Calismasi Yapilmalidir?

Karar Standardizasyonu Kavrami

Isletme Malzeme Planlamasi (MRP)

E-Satinalma

Isletmeler Arasi Elektronik Ticaret (B2B)

Internet Tabanli Satin Alma

Daha fazla bilgi : http://bit.ly/ileriSatinalma *

Lojistik ve Tedarik Zinciri Yonetimi
28-29 Nisan 2012

Egitimin Icerigi ve Amaci

Yeni ve butunsel Lojistik yonetimi yaklasimi kavrami kapsaminda Tedarik Zinciri Yonetiminin (supply chain management) temel felsefesi, fonksiyonlari, bilesenleri ve yontemlerinin aciklanarak, tum lojistik faaliyetlerinin daha etkin ve verimli yapilmasinin saglanmasidir.

1. Gun

Temel lojistik faaliyetler
Lojistik yonetimi tanimi, onemi, organizasyondaki Yeri
Lojistik yonetimi’nin bilesenleri-musteri hizmetleri, talep tahminleri, uretim planlamasi, stok yonetimi, lojistik iletisimi, malzeme yonetimi, siparis isleme ve ambalajlama konusunda temel yaklasimlar.
Lojistik maliyetleri (musteri hizmetleri, nakliye, aktarma, depolama maliyetleri, ellecleme, siparis isleme / bilgi sistemleri, siparis, getirim, stok tasima maliyetleri, iscilik, enerji, kayip ve hasar, teknolojik eskime, iade yonetimi, vb gorunur gorunmez maliyetler)
Lojistikte toplam maliyet ve sistem yaklasimini nasil olusturabiliriz? Stratejik kararlar ve bu kararlarin uygulamaya alinma yontemleri.
Lojistik dis kaynak kullanimindaki gelisim ve ucuncu parti(taraf) lojistik kavrami(3PL)
Musteri Hizmet Duzeyinin Belirlenmesi
Stratejik lojistik planlama ve gelecege donuk lojistik firsatlar, stratejik planlamada lojistigin onemi, genel lojistik stratejileri, toplam kalite yonetimi (TKY), tam zamaninda musteri taleplerini yanitlamaya yonelik uretim/dagitim (modified just-in-time), dinamik-etkin davranis yonetimi, musteri iliskileri yonetimi (customer relationship management-CRM) etkin tuketici yaniti (efficient customer response-ECR), kuresel lojistik, lojistik uygulamalarda verimlilik artisi saglanmasi, lojistik bilgi sistemleri, dis kaynak kullanimi (outsourcing), 4. taraf lojistik hizmet sirketleri (fourth party logistics), ortakliklar, stratejik anlasmalar, teknoloji,
Lojistik bilgi sistemleri geleneksel bilgi akisi, bilgi tabanli lojistik ve urun akisi, dagitim kanali akisi, tedarik zinciri akisi, elektronik veri degisimi(EDI-electronic veri interchange), geleneksel metotlarla EDI, bilgi islenmesi ve islenen bilgilerin karar ve islem otomasyonuna aktarilmasi. Sanal ortamda ticaret (e-commerce)
2. Gun

Etkin lojistik organizasyonu (uyumlu lojistik organizasyonunun elemanlari, organizasyon yapilarinin temel turleri, lojistigin koordinasyonu, matris organizasyonlarda lojistik). Bu organizasyon yapilarindan genel olarak beklentiler.
Lojistik organizasyonunun etkinliginin olcumu ( lojistik performansi kontrol yontemleri). Amac ve sonuc arasinda gereken baglantilarin kurulmasi,
Tedarik zinciri yonetimi ( tedarik zinciri yonetim-TZY- anlayisi, TZY’nin temelindeki surec vizyonu, musteri iliskileri yonetim sureci, tedarik zincirinin analizi) TZY’nden beklenilen standart faydalar. Bu faydalari saglama amacina yonelik olarak tasarlanmasi gerekenler.
Lojistik dengeleme ve urun dagitimin planlanmasi ( depo yerlerinin secimi, rut planlama, en kisa yol problemi). Sikisan pazarda, uretici ile musteri arasinda en kisa yol/en kisa zaman amacinin onemi ve saglanmasi. Artan rekabet ortaminda dagitim planlamasinda gerceklesen degisiklikler. Zorlayici nedenler, maliyet dusumlerinde temel yaklasimlar.
Dagitim kanali gereksinimlerinin belirlenmesi (DRP) ve dagitim kaynaklarinin planlanmasi, tuketim taleplerinin takibi, degerlendirilmesi ve Pazar verilerinin degerlendirilmesi, musteri davranislarinin yorumlanmasi.

Tedarik Zinciri Sisteminin Performansi

Tedarik zinciri yonetimi yaklasimlarinin incelenmesi, sureclerin tasarlanmasi Bu yolla elektronik alt yapi ve programlarin sistemim uyumlu olarak calismasinin saglanmasi. Performans olcutlerinin belirlenmesi, karar standartlarinin performans degerlendirilmesine olabilecek etkileri.
Dorduncu parti(Taraf) lojistik(4PL) kavrami

Daha fazla bilgi : http://bit.ly/lojistikYonetimi

*

Yoneticilik Becerileri Egitimi
Yoneticilik Egitimi : Hedef Odakli Yonetim e iletisim
28-29 Nisan 2012

Egitimin Icerigi ve Amaci

Katilimcilarin Yoneticilik becerilerini gelistirmek, yeni ve etkin aliskanliklar edinmelerini saglamak

Egitim Yontemi:

Egitim uygulamali olarak surdurulecektir. Yapilacak olan grup calismalari/video cekimleri ile katilimcilar kendilerinin ve is arkadaslarinin davranislarini (dogru /yanlis) gozlemleyecek ve irdeleyecekler boylelikle dogru davranis kaliplarini gelistirmelerine katkida bulunulacaktir.

Katilimcilar:

Orta ve Ust Duzey Yoneticiler, Yonetici adaylari, Patronlar, Sirket Ortaklari
Egitimden elde edilecek yararlar:

Gelisen yoneticilik ve Liderlik dunyasi hakkinda bilgiler edinilecek
Yeni yonetim becerileri ve is aliskanliklari kazanilacak
Sirket ici iletim gelisecek, surtusmeler azalacak
Sirketin islerinin daha iyi yurumesi saglanacak
Is akislari hizlanacak
Yoneticilik Egitimi

Yonetimde Liderlik Ve Motivasyon

Icerik

Yonetim Kavrami

Temel Yonetim Kavramlarinda Hedef Odaklilik

Yetki, Sorumluluk ve Delegasyon

Geri Besleme

Basariya Yonlendirme ve Gelisim

Bireysel ve Toplam Performansin Etkilesimi

Hedeflerle Yonetim

Strateji, Hedef ve Aksiyon Plani Olusturma

Performans Yonetimi

KPI - Key Performance Indicator (Anahtar performans Gostergeleri)

Performans Yonetiminde Hedef ve KPI’lar

Hedef Odakli Yonetimde Iletisimin Onemi

Etkin Iletisim Dinamikleri

Basarili Iletisim Kurallari

Iletisim Hedefine Gore Iletisim Turleri

Catisma Yonetimi

Toplanti Yonetimi

Iletisim Kazalari

Basarisiz Iletisimin Yaygin Sebepleri

Daha fazla bilgi : http://bit.ly/yonetimbecerileri

Uretim Planlama ve Stok Yonetimi
17-18 Mayis 2012

Egitimin Icerigi ve Amaci
Temel uretim planlama ve stok yonetimi yaklasimlarin ve yontemlerinin aciklanarak, daha etkin ve verimli bir uretimin saglanmasi, kaynaklarin uygun duzeyde kullaniminin temini ve satis-stok-uretim-tedarik arasinda uyumlu bir dengenin kurulmasidir.

Egitim Konu Basliklari:

Uretim sistemleri, uretim planlama ve kontrol, klasik ve cagdas uretim sistemleri, itme ve cekme esasli sistemler
Satis tahminleri. Gercekci satis tahmini yapilabilir mi? Gercekci tahmin yapabilmenin alt yapisi,
Yatirim ve kapasiteye bagli toplu uretim planlama (uzun vadeli planlama)- tasima tasarim modeli, dogrusal programlama modeli, degismesi olasi sartlarin planlama kapsamina alinmasi, ongorulere dayali modeller,
Kapasite verileriyle standart temel uretim programinin olusturulmasi (standart plan). Gercekci uretim programinin olusumu ve degisen Pazar sartlarina bagli kaba kapasite kullanimi planlamasi (RCCP)
Talebe bagimli stok yonetimi: malzeme ihtiyaclarinin belirlenmesi (MRP ve MRPII)
Kapasiteden bagimsiz, talebe dayanan stok sistemleri, azami stok seviyesi, emniyet stok seviyesi, degisken stok seviyesi tanim ve kullanimlari. Stok devir hizi degiskeninin devreye alinmasi. Birim uzerinde olusan bu degerlerin genel stok ve stok maliyetleri ve isletme stok devir hizinin hesaplanmasi konusunda yaklasimlar,
Stok kalemleri icin PARETO analizi. Yonetimin temel almasi gereken temel verilerin tespiti,
Stok maliyetlerinin tanimlanmasi ve hesap yontemi konusunda olusturulabilecek olan yaklasimlar. Stok maliyetleri bilesenlerinin tanimlanacaktir. Detayli olarak analiz edilecek, incelenecek ve kullanilmasi kullanimi konusunda cesitli yaklasimlar sunulacaktir.
Stok kontrol yontemleri (KLASIK YONTEM-JIT-MODIFIYE JIT)
Kurumsal kaynaklarin planlamasi (ERP)
Uretim ve satin almada uygun parti hacimlerinin belirlenmesi (parti buyuklugu tespiti). Kapasite zorunluluklari, Pazar zorunluluklari, urun zorunluluklari, ticari zorunluluklar. Uygun parti hacimlerinin yakalanamadigi durumlarda hedeflerin saglanmasina yonelik yaklasimlar.
Kapasite ihtiyacinin cikartilmasi (CRP)
Hat dengeleme, metot muhendisligi. Istasyonlarin tespitleri, eleman sayilarinin tespitleri, arac v gereclerin tespitleri.
Makine yukleme, is siralama ve uretim programi (kisa-orta-uzun vadeli planlama) olusturma
Istasyon, makine, arac gerec ve insan gozlemleme, is etutleri, zaman etutleri

Kimler Katilmali

Planlama, uretim, depo ve lojistik bolumu calisanlari

Daha fazla bilgi : http://bit.ly/UretimPlanlama**

MS Project ile Proje Yonetimi ve Planlama Egitimi
28-29 Nisan 2012

Bolum 1- Yeni Proje Olusturma

Proje taslaginin hazirlanmasi, proje detaylarinin belirlenmesi

Ms Project’te yeni proje olusturulmasi

Proje aktivitelerinin (tasks) programa girilmesi

Girilen aktivitelerin kendi iclerinde organize edilmesi, WBS olusturulmasi

Aktivitelerin is surelerinin belirlenmesi ve programa girilmesi

Aktiviteler arasi iliskilerin/baglarin olusturulmasi. Onceliklerin belirlenmesi

Sinirlamalar olusturarak aktivitelerin tarih ve surelerine mudahale edilmesi

Milestone’larin projeye yerlestirilmesi

Is takvimlerinin olusturulmasi ve aktivitelere atanmasi

Bolum 2- Projeye Kaynaklarin Atanmasi

*Projede kullanilacak kaynaklarin belirlenmesi

Aktivitelere ilgili kaynaklarin atanmasi

Aktivitelere Malzeme kaynaklarinin atanmasi

Kaynak atamalarinin kaynaga ve aktiviteye gore kontrol edilmesi

Kaynak maliyetlerinin olusturulmasi ve planlanmasi (is ve malzeme)

Sabit kaynak maliyetlerinin olusturulmasi

Planlanan kaynak maliyetlerinin gozden gecirilmesi

Bolum 3- Proje Planinin Kontrolu ve Revizyonu

Kritik yol ve kritik aktivitelerin incelenmesi

Aktivitelerin baslangic ve bitis tarihlerinin kontrolu

Proje varsayimlarinin plan uzerinde kontrolu

Aktivitelerin is yuklerinin gozden gecirilmesi ve optimizasyonu

Maliyetlerin kontrolu ve revizyonu

Bolum 4- Projenin Guncellenmesi ve Takibi

Baseline olusturulmasi (Projeye baseline olarak tanimlanmasi)

Aktivite balangic-bitis tarihlerinin programa girilmesi

Aktivite/is ilerlemelerinin programa girilmesi<span style="