» Sponsor

» Partners

» Sponsor

Old 03-12-2011, 03:43 PM
"Ruben @ Ziggo"

Default Welke Debian versie is goed

Hallo, Debian

ik heb een vraagje

ik heb een server waar ik debian op wil draaien.
nu is de vraag welke versie van debian ben ik nodig

server eigenschappen

2x intel xeon 3,00 Ghz Duel core
en 8 Gb werk geheugen Ecc.

ik heb eerder ook een debian versie gebruikt maar die zag maar 3 van de
8 gb Ram

Met vriendelijke groet Ruben Dijk

--

Archive: 4D7BA2B0.3030902@home.nl">http://lists.debian.org/4D7BA2B0.3030902@home.nl

Old 03-12-2011, 04:51 PM
Ansgar Burchardt

Hi,

debian-user@l.d.o is an English-speaking list. Please ask your question
(also CCed to this mail).

"Ruben @ Ziggo" <ruben.dijk@home.nl> writes:
> [...]
>
> 2x intel xeon 3,00 Ghz Duel core
> en 8 Gb werk geheugen Ecc.
>
> ik heb eerder ook een debian versie gebruikt maar die zag maar 3 van

Regards,
Ansgar

Old 03-12-2011, 05:05 PM
"Bonno Bloksma"

Hello Ruben,

(Dutch)
Voor Nederlandse vragen ga je naar een van de nieuwsgroepen
nl.comp.os.linux.*
Voor installaties met meer dan 4 GB geheugen MOET je een 64-bit versie van
het OS gebruyiken, gebruik een AMD64 installatie, ook voor Intel chips.

(Enlish)
This is an English Group. For Dutch you might try a Dutch Linux newsgroup in
the series nl.comp.os.linux.*
For "large memory" installations you have to use a 64-bit version. The AMD64
is also for Intel 64bit chips.

Met vriendelijke groet,
Bonno Bloksma