» Sponsor

» Partners

» Sponsor

Old 11-30-2007, 07:02 PM

Default problemas con recepcion de correos en servidor postfix

Flaco, te comento 2 cosas, primero esta lista es en ingles por lo que te
recomiendo que reenvíes este mismo mensaje en ingless, segundo el servidor de
DNS parece funcionar bien, el problema parece estar o en el qmail que no está
aceptando los mensajes de correo y los considera Relay, no reconoce como que
esa máquina es el sitio en cuestión o pusiste mal alguna ip y estás enviando
los mails a otro equipo, esto último no lo puedo garantizar ya que pusiste xx
en las entradas DNS.

Suerte,
rak

English Version:

Dude: I have 2 thing to tell you, first this is an English list so you shuld
resend this same mail in English, second, your DNS server seams ok, the problem
appears to be in the either in qmail which is not accepting messages and
consider them as relay, it doesn't assume he is the site, or you miss type some
IP and your sending your mails to other machine, I cant be shure of the last
since you replace your DNS IP address with xx.

Good luck,
rak

http://www.softwarelibre.misiones.gov.ar/index.php?option=com_content&task=view&id=83&Itemi d=3

Old 11-30-2007, 09:59 PM
cesar

Gracias por tu atencion ya use un traductor para poder pasarlo a ingles
y esta vez si puse las ip para que tengas un mejor panorama. Ayudame por
favor

Old 12-01-2007, 10:04 AM
Leonardo Boselli

On Fri, 30 Nov 2007, cesar wrote:
> [...]
> addresses.
> This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

Yopur setup looks very strange:
first of all you should not have had the addresses obfuscated, since it
make the exam very hard and inconcludent.

first note: when i try for such addresses i get:
dipolo:~# host bichos.com
bichos.com has address 208.229.145.2
bichos.com mail is handled by 5 mail.netegg.net.
dipolo:~# host mail.netegg.net
mail.netegg.net has address 127.0.0.1
dipolo:~# host 168.243.82.147
147.82.243.168.in-addr.arpa domain name pointer static.147.saltel.net.
dipolo:~#

well ... why public dns show me a 127. address for the mx of bichos.com
???
is possible you have somo inchoherent DSS around for the same domain ?
if static.147.saltel.net does not know he is the mx for bichos.com of
couse is right in bouncing back !!!!

Old 12-01-2007, 10:11 AM
Leonardo Boselli

On Fri, 30 Nov 2007, cesar wrote:
> Gracias por tu atencion ya use un traductor para poder pasarlo a ingles

NO ... por favor, no computer-traductores !!!!!!
si no puede escribir en ingles, escribe en español, es mejor leger en un
idioma diferente, que leger una traduccion informatica !!!!

NO, please DO NOT use a computer assisted traductor, rather write in
spanish, portuguese, italian, french, deutsch, even uzbech or urdu, but
no mechanich transaltions !
Better reading on a language differet from the one of the list than
reading a bad traduction. At worst one can use the trductor himself !